Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек
З 1 по 31 жовтня 2020 р. у ЗОШ І-ІІІ ст. с. Бубнів проходив Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек під гаслом "Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів". Метою місячника було виховання у юних читачів відповідальності за стан навколишнього середовища, розуміння сучасних проблем навколишнього середовища й усвідомлення їх актуальності для всього людства, своєї країни і рідного краю, особисто для себе, формування в учнів потреби в спілкуванні з природою, засвоєння норм відповідальної поведінки щодо її збереження; засвоєння дітьми та підлітками народних традицій у взаємовідносинах людини з природою, залучення учнівської молоді до природоохоронної діяльності.
Людина і природа… Філософи, поети, художники усіх часів і народів віддали данину цій вічній і актуальній темі. Та ніколи вона не стояла так гостро, як у наші дні, коли загроза екологічної кризи, а може й катастрофи, нависла над людством і проблема екологізації матеріальної і духовної діяльності людини стала життєвою необхідністю.
Людина і суспільство повинні докорінно змінити своє ставлення до природи та її ресурсів. Тому шкільна бібліотека різними формами і методами бібліотечної роботи пробуджує у читачів розкриття багатогранних цінностей природи, екологічного світогляду.
Важливими складовими екопросвітницької роботи є:
- урахування вікових, індивідуально-психологічних особливостей користувачів бібліотеки;
- вибір оптимальних і ефективних форм, методів і прийомів екологічного виховання за допомогою науково-популярної, пізнавальної та художньої літератури;
- сприяння участі молоді в охороні і поліпшенні природного середовища своєї місцевості.
Важливу роль у популяризації екологічних знань відіграє виставкова робота бібліотеки. В рамках місячника шкільної бібліотеки були оформлені еко-виставки «Живої природи душа промовляє», «Блакитні очі Батьківщини», "Чорнобиль - сум і печаль..."
Ефективним способом виховання ціннісного ставлення до природи є творчість читачів на екологічну тематику. Творчу уяву і фантазію проявили учні, коли працювали над малюнками "Природа очима дітей". Найкраща робота в Капітули Єлизавети (3 кл.), Бабеляса Назара (3 кл.), Поліщук Ірини (3 кл.), Грушковської Іванни (4 кл.). Особливо учням подобаються інтелектуальні вікторини. Вони мають можливість продемонструвати свою кмітливість, екологічні знання та здібності. В інтелектуальній екологічній вікторині "У світі Матінки-природи" перемогли четвертокласники.
Основи екологічної культури та екологічної свідомості повинні бути закладені ще в дитинстві. Для учнів 1 класу був проведений творчий конкурс "Бібліотечні замальовки "Чари рідного краю", а учні 2 класу досліджували океани "Чиста водиця - світу цариця". Третьокласники стали учасниками виховної години "Я буду природі другом!". Активну участь взяли учні в цікавому та захоплюючому конкурсі "Квіти навколо нас". Найкращі світлини в Охманюк Дарини (9 кл.). Саме завдяки любові до квітів можна зберегти їх та не дати зникнути із Землі.
Любов до природи, бережливе ставлення до неї тісно пов’язане з поняттям «батьківщина». Якщо кожен з нас врятує свою маленьку батьківщину, свій рідний край, то через десятки сотні років він озветься в серцях малиновим дзвоном. Наша шкільна бібліотека не стоїть осторонь екологічного світогляду читачів. Користувачі шкільної бібліотеки були залучені до читацького марафону «Природа – це книга, яку треба читати серцем».
Краса лісів, чистота води залежить від кожного з нас. Нехай кожен подумає, який внесок він може внести в справу охорони навколишнього середовища. Особливо креативною була перерва "Закінчи природознавче прислів'я". Учні 5 класу змагались у знаннях прислів'їв про природу та довкілля. З учнями 6 класу була проведена гра-подорож «Казка вчить, як з природою дружить». Школярі закріпили знання про природу, прищепили любов до нашої матінки Землі.
Робота з розвитку та формування екологічного виховання проводилася з різними віковими категоріями учнів. Екологічні знання школярі 7-9 класів отримали, переглянувши відеоролик «Збережімо нашу планету зеленою і квітучою!». Віртуальна подорож "Сторінками Червоної Книги України" для учнів 7 класу теж була не менше вражаючою. Другокласники з великим запалом стали глядачами бібліокліпу "Що таке мурашник?"
Як шкільний бібліотекар, популяризую екологічні знання проведенням не лише різних масових заходів. У бібліотеці створений інформаційний стенд "10 золотих заповідей збереження природи".
План проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек у 2020 році
«Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів»
№ за /п
|
Зміст заходу
|
Дата
|
Клас
|
І,ІІ тиждень (01.10.-09.10.)
|
1.
|
Відкриття щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек
|
01.10
|
1-9
|
2.
|
Читацький марафон: «Природа – цце книга, яку треба читати серцем»
|
07.10
|
Всі користувачі
|
3.
|
Бібліотечні замальовки "Чари рідного краю"
|
02.10
|
1
|
4.
5.
6.
|
Фотоконкурс «Квіти навколо нас»
Конкурс учнівських малюнків
«Природа очима дітей».
Дитяча година «Я буду природі другом»
|
05.10-09.10.
05.10
|
5-9
3-4
3
|
ІІІ тиждень (12.10.-16.10.)
|
7.
|
Організація тематичних виставок
«Живої природи душа промовляє»,
«Блакитні очі Батьківщини»,
"Чорнобиль - сум і печаль..."
|
12.10-16.10
|
Бібліотекар
|
8.
|
Інтелектуальна екологічна вікторина "У світі Матінки-природи".
|
15.10
|
3-4
|
9.
|
Досліджуємо океани «Чиста водиця–світу цариця»,
|
13.10
|
2
|
10.
11.
|
Творча перерва "Закінчи природознавче прислів'я"
Екологічна гра-подорож «Казка вчить, як з природою дружить»
|
12.10
12.10
|
5
6
|
ІV- V тиждень (19.10.-30.10. - онлайн)
|
12.
|
Бібліокліп "Що таке мурашник?"
|
19.10
|
2
|
13.
|
Віртуальна подорож "Сторінками Червоної Книги України".
|
27.10
|
7
|
14.
|
Перегляд відеоролику «Збережімо нашу планету зеленою і квітучою!»
|
21.10
|
7-9
|
15.
|
Створення інформаційного стенду "10 золотих заповідей збереження природи".
|
30.10
|
Бібліотекар
|
16.
|
Підведення підсумків.
Нагородження переможців.
|
02.11
|
1-9
|
|